С над 15 години професионален опит в сферата на опазването на околната среда, ние Ви предлагаме експертни консултации свързани с изготвянето на заявления, формуляри и документация във връзка с прилагането на действащото екологичното законодателство.
I. По реда на Глава седма от ЗООС – Комплексни разрешителни (КР)
-
Изготвяне на заявления за издаване на КР.
-
Подготовка на документи необходими за разрешаване на промени в инсталации, за които вече е издадено КР и/или във връзка с настъпили промени в нормативната уредба по околна среда.
-
Изготвяне на доклади за базово състояние съгласно чл. 122, ал. 2, т. 12 от ЗООС.
-
Изготвяне на становища в защита на оператори/дружества, вкл. по чл. 10, ал. 7 от Наредбата за КР.
-
Изготвяне на законови справки.
-
Изготвяне на Годишни доклади по околна среда (ГДОС) за изпълнение на дейностите, за които е предоставено КР, съгласно изискванията на чл. 125, ал. 1, т. 5 от ЗООС.
-
Докладване на данни в ЕРИПЗ, съгласно чл. 22а ал. 1 и ал. 2 от ЗООС и изискванията на Регламент № 166/2006 за създаване на ЕРИПЗ.
-
Изготвяне на план по собствен мониторинг по всички компоненти и фактори на околната среда, изискван с условията на Комплексно разрешително.
-
Изготвяне на инструкции, изисквани с условията на комплексно разрешително.
II. По реда на Глава шеста от ЗООС – Оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС)
-
Изготвяне на доклади по ОВОС – част атмосферен въздух, шум, енергия.
-
Изготвяне на оценки по чл. 99а, ал. 1 от ЗООС, които се представят, като част от изискваната документация при процедура по преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС или процедура по ОВОС.
III. Други
-
НОВО! Моделиране на въздействието върху околната среда (ОС) и компютърно симулиране на разпространението на замърсители в ОС.
Изготвяне на математично моделиране и компютърно симулиране на разпространението на замърсители в атмосферния въздух за целите на:
-
Приложение № 5 и/или № 6 от Наредбата за условията и реда за издаване на комплексни разрешителни;
-
Заявления за издаване на комплексни разрешителни по чл. 117 от ЗООС;
-
Доказване прилагането на най-добра налична техника (НДНТ), включително за целите на чл. 99а от ЗООС и/или във връзка с публикувани Решения на ЕК за формулиране на НДНТ за промишлена дейност;
-
ОВОС или преценяване необходимостта от ОВОС, включително с отчитане на кумулативен ефект на въздействие;
-
Специфични модели, изисквани от компетентните органи (например: МОСВ, ИАОС, РИОСВ, РЗИ).
Изготвяното от нас моделиране включва:
-
Описание на дейността на конкретно дружество и източниците на замърсяване;
-
Информация за климатичните и метеорологичните фактори в района на производствената площадката, както и оценка и анализ на тяхното влияние върху разпространението на замърсителите;
-
Преглед на състоянието на качеството на атмосферния въздух (КАВ) в района на площадката;
-
Преглед на нормативната уредба, касаеща моделирането;
-
Моделиране и оценка за спазването на нормите за КАВ, включително адекватни предложения за разрешаване на казуси в случаи на неспазени норми за КАВ.
IV. Търговия с квоти за емисии на парникови газове
Директива за пазарите на финансовите инструменти II влезе в сила през февруари 2018 г. в България в резултат на което квотите за емисии на парникови газове станаха финансови инструменти, което означава, че клиентът трябва да подпише договор с инвестиционното дружество, за да изпълни своите сделки.
Карбон Консулт може да Ви предложи инвестиционен посредник, лицензиран на основание чл. 17, ал. 1 и чл. 24. ал. 1 от Закона за пазарите на финансови инструменти и удостоверяващ придобита правоспособност за извършване на дейността.
V. Извършване на измервания на емисиите, изпускани в атмосферния въздух от обекти с неподвижни източници
В съответствие с НАРЕДБА № 6 от 26.03.1999 г. за реда и начина за измерване на емисиите на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от обекти с неподвижни източници, операторите на инсталации следва да извършват собствени периодични измервания (СПИ) и/или собствени непрекъснати измервания (СНИ).
Собственикът или ползвателят на инсталацията възлага провеждането на собствените периодични измервания (СПИ) на акредитирани лаборатории за изпитване.
Собственикът или ползвателят на инсталация с инсталирани системи за СНИ възлага извършването на годишни контролни тестове (AST) и процедури за калибриране и осигуряване на качеството (QAL2) съгласно изискванията на EN 14181 на акредитирана по EN ISO/IEC 17025 лаборатория за изпитване и калибриране.
VI. Обследване за енергийна ефективност на промишлени системи и обследване и сертифициране на сгради
Извършване на енергийно обследване на инсталации, задължени по чл. 57 от Закона за енергийна ефективност с обща годишно потребление на енергия над 3000 MWh и предприятия за производство, които не са малки и средни предприятия.
Обследването и изготвянето на оценки за енергийни спестявания се извършва от лица, вписани в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
Избирайки нас, Вие избирате за партньор екип от специалисти, доказали своят висок професионализъм в сферата на екологията. Работим динамично, ефективно и ефикасно на територията на цялата страна. Прилагаме гъвкави решения, които най-добре отговарят на изискванията и възможностите на нашите клиенти.